11/20/2011

We, the judges!!!

今日は午前中藤枝の東から焼津エリアで英語教室を展開されているReach Outさんの英語スピーチコンテストに審査員として参加してきました!!実は毎年審査員の依頼をされていながらも私たちの教室のハロウィンパーティーと重なってお断りせざるをえなかった私たち。。でも今年は日程がずれたこともあり、喜んでお受けさせていただくことに・・・・。
私たちが審査したのは、前半の幼稚園から小学2年生の部。子どもたちはそれぞれスピーチのトピックに関係のある衣装を身に着けてパフォーマンス。なんとかわいかったこと・・・。審査は正直めちゃくちゃ大変でしたが、、子供たちのかわいいスピーチに笑顔をもらって帰ってきました。ウェインも日本に来てから初めてアメリカ人のお友達を作ることができ、満足そうでした(笑) とっても興味深い経験でした☆


Today, we were invited as judges for an English speech contest hosted by Reach Out; an English school serving East side of Fujieda to Yaizu area. They had always asked Wayne to be their judge for a past few years but this was our first time to take that opportunity as the event didn't overlap with our Halloween party.
We judged performances done by kids of knder to 2nd grade. Evey body dressed in a costume related to their speech topic which was just so adorable. We really enjoyed our time there EXCEPT the judging part which was super hard!! Those kids put smiles on our faces the whole time. Oh and on top of that, Wayne made his first American friends!! It was such a rewarding experience for us!!

0 件のコメント:

コメントを投稿