3/15/2012

New books New school year!

つい今週まで全く知りませんでした(汗) 志太地区の公立中学校の英語のテキストTotalEnglishが新しくなるのです。私たちの教室ではすべての教材を私が手作りしているので、、、また新しい教科書用にすべて作り直しです(涙)。 しかしながら、チェンジはいいことです。ざっと目を通した限り、今までのモノより少し英語表現がくだけた感じ、つまりより自然になったような気がします。レベル的には変化は感じられませんでした。そしてイラストが今までよりもアニメっぽくなりました。このチェンジが子供たちに少しでもプラスになってくれればいいですよね。英語教育について、日本はアジアの中でも大きく出遅れています。先進国にして恥ずかしいことです。この小さな島国を脱出して生の英語を学びたい、世界を見てみたい、そんな子が増えてくれればいいのですが・・・・。

Darn it, I was so unaware of this....! The new edition of Jr high text books are coming out for this school year. Since I make all the study mateials, I guess I have to renew everything.. Owww well, change is not a bad thing! As far as I skimmed though the books, the expressions they use seemed a little more natural. Difficulty level however, is about the same and they now use very Anime-like characters. Hopefully those changes will influence kids in positive way. We, Japan is very behind in terms of the effective English education in Asia region which is pretty shameful as we are concidered a developed country. I strongly hope that there will be more kids being interested in getting out of this tiny island to learn English and see the world!!

0 件のコメント:

コメントを投稿