1/18/2010

またUpdateが遅れましたが・・・




1月11日にギリギリで初詣に行って参りました。去年と同じ袋井になる小国神社です。去年買ったお守りをお返しし、また今年も明るい一年をとの願いをもって新しくお守りやら、お札やらを購入。しっかりと拝んできました。11日は私たちと同じ様にギリギリで初詣に来る人たちで意外に混んでいました。



On January 11th, we finally got to do our "hatsumoude(the first prayer of the year). " The sharine is called "Okuni jinja" in Fukuroi. We returned all the charms from the last year and purchased some new ones with the wish for another bright year. And we did pray with all our heart. It was surprinsing but the place was crowded with people who were trying to make it in time like ourselves ;-)