3/07/2010

Grumpy


梅雨の様な毎日ですね・・・。さすがに雨には慣れましたが、好きにはなれなぃです。雨がキライなのは私だけではありません・・・雨が降ると非常に不機嫌になる仔が1匹おります。そう、スコッチ。お散歩大好きドッグのスコッチは、お散歩の時間が来るとソワソワし始めます。そしてなかなか外に出してもらえないと機嫌を損ねてワンワン吠え始めます>< 大雨の時にはさすがに散歩はできませんが、小雨の日にはこのコーギー専用高級レインコートを着せてお散歩にでかけています(笑) かっこいいでしょ?


Raining everyday huh? I got used to having rainy days by now, but I can never learn to like it. And I'm not the only one who doesn't like rains. There is one more,,, yes, that's Scotch. He loves his walking time and he starts acting restless as his body clock tells him it is close to his Osampo time. He gets very grumpy and even starts barking when he doesn't seem to get his walking. Although we can't walk him in heavy rains, he gets his Osampo in the light rains wearing this rain jacket made specially for corgi. Doen't it look cool?

2 件のコメント:

  1. Hiあやっち
    スコッチ大きくなったねぇ。
    レインコートカッコいいな♪似合ってるねぇ。
    なんだか雨多いし、一向に暖かくならないし・・・。
    春はもうすぐそこなはずなのにね。

    返信削除
  2. Hiゆりっち~!スコッチは体型が特殊なのでなかなかピッタリ合うのが見つからず、3回くらい買い換えてやっと辿りつきました。お値段もけっこうしたのだけど、、、、雨上がりには必需品で重宝してます^^

    返信削除