6/30/2010

World Cup ends for Japan


昨夜のサッカーの試合(日本VSパラグアイ)、皆さん観ましたか?私たち夫婦は、もともとスポーツ観戦に興味がなぃ人種なのですが、今回のワールドカップには本当に熱くなってしまいました。日本、アメリカの出ている試合はもちろん、他の国の試合も毎晩夜中過ぎまで夢中になって観戦している状態が続いています^^ 
日本の最後の試合、すばらしかったですね。パラグアイと120分にわたる互角の戦い、、あんなに頑張ったのに最後はPKで勝者を決定するなんて、はあ、、、許せない~!!と思ってしまいました。TVなどでも話されていますが、日本のチームの一体感がすばらしかったですね。負けてしまったけど、観ている私たちがとてもポジティブな気持ちになれたチームでした。
次のワールドカップは4年後か・・・・気が遠くなる~~>< 
世界中の選手が、観客が、ひとつのことに熱狂できるオリンピックやワールドカップといったイベントをもっと増やせば、世界はもっと平和になるのではないかな、、、とふと思ったりもしました。

Did you guys watch the soccer game last night? We usually don't care for watching sports, but this world cup soccer is definately doing something to get us very excited! We've watched games the U.S. or Japan were in, but also been watching all other games as well almost every night.
Last night's game was amazing. It was just an impeccable 120 min game with Paraguay. It was pretty disappointing that they had to make the winner out of PK in the end. As many media've been saying, Japanese team had this great harmony among them. They left us such a positive energy although they didn't win the match.
Next world cup socccer is 4 years away...!!! How overwhelming!
We just felt that if we create more events like this where people from all over the world can get together and share the excitement, the world would be a better place.. what do you think?

0 件のコメント:

コメントを投稿