3/09/2012

A guest speaker!

新年度から、英語を使って色々な国の人と触れ合う機会を作ろうと思っています。昨日は実験的に2年生のクラスにウェインのお友達のイタリア人のかたをご招待してみました☆
初めは「きゃーどうしよー」「むりむりー!」なんて騒いでいた子供達でしたが、「What's your name?」や「What food do you like?」 などシンプルな質問に頑張って返答していました。教室からは笑い声がたえず、皆初めてのウェイン以外の外国人さんに大興奮だったようです。今コネを駆使して色々な外国人の方に声をかけています。来年度の私たちに乞うご期待d(^_^o)

We have been planning to welcome some international guest speakers for this coming school year in order to give our kids an opportunity to use their English to communicate people from all over the world. Yesterday, we experimented it by inviting Wayne's friend from Italy to our 2nd grade class. Kids were very nervous at first saying "Ughh I don't know what to do!" or "No no no! I can't do it!" ... but they managed to answer simple questions like "What is your name?" or "What food do you like?" The class was full of laughter the whole time and kids seemed to enjoy the experience to meet a foreign person other than Wayne ;)
We are trying to find as many international people as possible using our connection... Everyone, please get excited for this new school year!

2 件のコメント:

  1. 匿名3/24/2012

    初めてコメントします。
    美紀母です

    教室が終わると「今日、先生以外の外国人がいたぁああ」と大興奮で帰ってきました(笑)

    教室へ通う以前は外国の方を見かけると隠れてしまったものですが、教室へ通う中で英語だけでなく色々と学んだんだなぁと嬉しく思いました。

    世界が広がる教室!!
    とっても魅力的です。

    これからも期待しています!!

    返信削除
  2. お返事遅くなってしまいもうしわけありません(>_<)! みきちゃんに喜んでもらえたみたいでとっても嬉しいです。これからいろいろな国の方を教室におよびしようと考えています。こうご期待!!

    返信削除