4/21/2012

I'm reading..,

久々に、読書何ぞを始めてみました(笑)。読書なんて何年振りでしょう・・・。本のタイトルは『八日目の蝉』。昨年映画化され話題になっていた小説です。子供がいる親なら泣ける、大泣き!とお友達に映画を薦められましたが、2時間ちょっとあるその映画をまったり座って全部鑑賞する、という余裕がない私は、とりあえず息子を寝かす傍らで小説を読んでみることに。。 『あれ、この漢字なんて読むんだっけ?』と時々つまづきながら(苦)、それでもなかなか面白く毎晩ちょっとずつ読み進めています。 読書、いいものですね☆

I picked up a book to read. It's been a while since I read a book last time..The title is "Yokame no semi(A cicada on the 8th day)." It's a novel that was talked about a lot last year when they made it into a movie.  My friend recommended the movie saying "if you are a mother, you are gonna cry so bad!!" As I don't have that luxury to sit down and enjoy the 2hr+ movie right at this moment, I decided to start with the novel as I put my son to sleep. I've been enjoying the reading time although I say to myself "oops, how do I read this kanji?" here and there. Reading, it's a good habit.

0 件のコメント:

コメントを投稿