5/21/2012

Eclipse..... Grrrrr!!

今日は、人生に一度見られるはず!!だった待ちに待った天体ショー、『金環日食』の日、でしたが。。。みなさん、今朝7時過ぎに空を見上げましたか? 私たちも当然、スタンバイしておりました。。ワクワク、ソワソワしながら、、、でも、結局太陽のリングを見ることはできませんでした(涙)。。藤枝上空は分厚い雲に覆われ、しかも全く動く気配がなく、、、。奇跡を信じてましたが、部分日食すらもおがむことができず今にいたります。残念で残念で言葉になりません(>_<)!こんなことってあっていいのでしょうか~~?!関東の方ではテレビで見る限り雲の動きが早かったのを幸いに、日食を見ることができたエリアが多かった模様。。はあ、、、このエリアは撃沈でした↓↓ でも、『なにかを失っている時は何かかけがえのないものを得ている瞬間でもある』なんて言葉を聞いたことがあります。がっかりばかりしていないで、前向きに行きますよ!!!・・・・でもざんね~ん(苦)!

Once in a life time event, "annular solar eclipse " was TODAY! The event I had been waiting for for a loooooong time was finally here!! Did you guys see the sky this morning around 7? Well, we did all excited and nervous... however, we didn't get to see the special moment.... The sky was covered with thick clounds all morning,,, and they didn't seem to move out of the way AT ALL!! We didn't wanna lose hope until the last min,, but the prayers didn't reach the sky.... It's still very cloudy right now. Gosh I'm so disappointed that I am speechless really! How,, how HOW could such a thing happen to us?!!
Looks like people in Kanto area luckly got to see it between fast moving clouds. Sigh,,, this area was completely hopeless. But you know what, they say "when you are losing something, you never know what you are gaining..." so I  keep my head up and stay positive... although I really am super disappointed!!

0 件のコメント:

コメントを投稿