8/21/2012

Our summer break is over!!

私たちの一週間の夏休みが終わりました~!今回のお休みでは、家族で私のアメリカ時代の友人が住む那須高原に初の家族旅行・・・・。遠かったですが、気合をいれて午前3時に出発したこともあり、渋滞に巻き込まれることもなく、すんなり到着、早く到着したので予定にはなかった日光東照宮にも足を延ばしました。 去年の震災の後は客足がぱったり、だったという日光東照宮の混みよう!!!ストローラーに対応していない場所なので、重たい息子を抱えての移動は大変でした~~。というわけで、見られなかった場所もいくつかありましたが、、私なりには楽しめました。驚いたのは、日光東照宮のある場所の緯度は、東京スカイツリーのてっぺんの高さなのだということ!さすが内陸は緯度もずいぶん高いのですね~。
もう一か所訪れたのが『那須アニマル王国』。ペットのアニマル(犬ネコ鳥)から、家畜(馬、牛、豚、アルパカ)にいたるまで、色々な動物がいました。息子は大きなカメにタッチして大興奮でしたが、他にもワラビーや、カピバラにタッチできる場所もあり、幼稚園以上の子供ならきっと楽しめる場所だと思いましたよ☆ 息子(たち)がもう少し大きくなったら、また来たいですね!

皆様の夏休みはどんなでしたか?? また真っ黒に日焼けした子供たちに会うのを楽しみにしています。 私もずいぶん黒くなっちゃいました、、(汗)

Our 1 week summer break is over! During this break, we made our first family trip to Nasu kogen where my friend lives. It was far, but we got there quickly enough as we left here at 3am in the morning! Since we got there way earlier than planned, we decided to go n visit Nikko toshogu which we weren't planning to visit... supposedly there were no body visiting that place last year after the earth quake, but geeeeez it was so crowded this year! The only thing was that the place was not stroller-friendly so we had to carry our heavy son everywhere.....  well,, we somewhat enjoyed the place though.   Surprising fact was that the altitude of the shrine is as high as Tokyo sky tree!!!
Another place we visited was Nasu Animal kingdom where they had all kinds of animals from pet animals to farm animals. Our son was very excited touching a big turtle but they also had warabees and capibaras for kids to touch as well. I'm sure any kids older than kinder age would enjoy that place. I think we will go back again when our boys get a little older.

How has your summer break been? We are looking forward to seeing our kids all tanned up! I did get pretty badly tanned as well ;-((((




0 件のコメント:

コメントを投稿